Digitala gudstjänster och musik

Här samlar vi tips på våra gudstjänster som du kan delta i hemifrån. De sänds i sociala kanaler som Youtube, Facebook och Instagram.

Norra Ölands pastorat:

Hur du hittar till våra digitala sändningar

Här finns en kort beskrivning av hur du hittar till våra digitala gudstjänster, andakter och mycket annat om du är osäker på hur du ska göra för att hitta rätt på Youtube och Facebook.

Dela musik

Musik har varit ett självklart inslag i kyrkan under flera hundra år och har en given plats inom Svenska kyrkan. Här kan du lyssna på körer, orgel och gudstjänstmusik hemifrån om du inte har möjlighet att komma till kyrkan.

En man sitter på altarringen och sjunger

Här kan du önska din favoritsång

Vi är många i kyrkan som gärna delar sång och musik! Vilken är din önskesång? Kanske blir det just din favoritsång eller psalm som spelas in och läggs upp på YouTube och Facebook av duktiga musiker och sångare i pastoratet?

Följ Svenska kyrkan Norra Ölands kanal genom att prenumerera på nya filmer.

Följ pastoratets sida Svenska kyrkan norra Öland

Följ Svenskakyrkannorraoland på Instagram

PLANERA se gudstjänsten när det passar dig bäst TÄND ETT LJUS det sätter stämningen  och kan ge mer fokus och lugn PSALMBOK av upphovsrättsliga skäl kan vi inte texta psalmerna så därför  behöver du en psalmbok om du vill sjunga med i psalmerna  KOMMENTERA vi vill gärna höra din tankar och funderingar.  Skriv gärna i kommentarsfältet. REFLEKTERA ta dig tid att tänka efter och landa i dagens tema KYRKKAFFE? Drick en kopp kyrkkaffe, om du har lust  till det och känn att du är en del av ett stort sammanhang,  mycket större än vad du kanske kan känna just nu!

Julias bibelfavoriter

Häng med och lyssna på Julias bibelfavoriter. Julias bibelfavoriter har tagit en paus men det finns många spännande och roliga avsnitt att se i repris i youtubekanalen.

Mer digitalt material:

Gudstjänster i SVT

Varje söndag under året sänder SVT en gudstjänst från någon av landets alla kyrkor. SVT vill återge både den geografiska och ekumeniska bredden i landets kyrkoliv. Här finns en sida med vilka gudstjänster som sänds i SVT under påsken

En person sitter i en soffa med sin dator i knät och följer en digital gudstjänst.

Digitala gudstjänster och evenemang

Många församlingar sänder gudstjänster och andra evenemang på webben. I vår gemensamma kalender hittar du sändningarna. Du kan också se eller höra en del av våra gudstjänster via SVT eller Sveriges radio.