Gifta sig i New York

"När vi började planera vårt bröllop för flera månader sedan visste vi inte det vi vet nu: Att välja att gifta sig i Svenska kyrkan i New York är ett jättebra val. Och det är ni en stor del i att vi tycker. Ett stort tack för en fin och trevlig vigsel och för trevliga samtal både före och efter. //Agneta och Magnus"

Att vigas eller ingå äktenskap är ett sätt att offentligt säga ja till varandra och ett liv tillsammans. Vigselakten i sig är en symbolhandling där vi som par lovar att vi vill älska och satsa helhjärtat på varandra hela livet. Vi ber att kärleken alltid ska finnas mellan oss. Gud är kärleken och all kärlek har ytterst sitt ursprung i Gud.

Svenska kyrkan i New York har vigselrätt enligt amerikansk lag, vilket innebär att svenska medborgare kan ingå äktenskap enligt Svenska kyrkans ordning och amerikansk lag. Vigseln är juridiskt giltig både i Sverige och i USA.

Kyrkan erbjuder också en ceremoni för er som vill förnya era vigsellöften.

Störst av allt är kärleken

1 Kor. 13.
Foto: Karl Rabe