Engagera dig

Internationella gruppen är motorn i församlingens internationella arbete genom sitt specialuppdrag att bevaka internationella och globala frågor, engagera, inspirera, informera, påverka och ansvara för insamlingsarbete. Alla som känner engagemang för och aktivt vill stödja Svenska kyrkans internationella arbete är välkomna.

I Internationella gruppen samlar vi alla delar som församlingen ser som sitt världsvida uppdrag: Svenska kyrkans internationella arbete - ACT, Svenska kyrkan i utlandet, Fair trade och vänförsamlingsarbete.

Den internationella gruppen samordnar, planerar och utvecklar det internationella arbetet i hela Nacka församling. Detta gör vi genom att bedriva fördjupning, påverkan- och insamlingsarbete inom internationella och globala frågor.
Uppgiften i församlingen är:
• att hålla uppe och öka det internationella engagemanget,
• att informera om det internationella arbetet,
• att samla in pengar och samordna församlingens insamlingsverksamhet.

Mer info: Jennifer.Schulze@svenskakyrkan.se

Internationellt café

Nacka församling är engagerad på internationell nivå för att öka medvetenheten och intresset för ämnen som rättvisa, solidaritet och mänskliga rättigheter. Kom och delta i våra internationella caféer!