Festlokal Nacka

Vid Nacka kyrka finns två lokaler att låna för dopkalas.

Dopkalas

Vid Nacka kyrka lånar vi ut församlingshemmet eller lillstugan gratis för dopkalas. Lokalerna ligger i anslutning till kyrkan, och där finns fullt utrustade kök. Förtäring, dryck och städning ordnar ni med själva.

Föramlingshemmet
Max 80 personer i lokalen. I entrén finns elektriska dubbeldörrar och inga trappsteg, god tillgänglighet. Det finns 3 toaletter, varav en är  tillgänglighetsanpassad. Skötbord finns. Fullt utrustat kök.

Lillstugan
Max 30 personer i lokalen. I entrén finns inga trappsteg, enkel dörr (ej elektriska dörrar). God tillgänglighet. Det finns 2 toaletter, den ena har god tillgänglighet och det finns skötbord. Fullt utrustat kök.

Lokalerna behöver bokas via 08-560 06 100 eller nacka.forsamling@svenskakyrkan.se

Se bilder i bildspelet nedan.

Nacka kyrka och kapell

Nacka kyrka
Foto: Eddie Granlund

Nacka kyrka, kapell och församlingshem ligger i området Finntorp i Nacka. Här finns också församlingsexpedition och kyrkogårdsförvaltning.

Gamla Värmdövägen 14
Tel: 08-546 06 100

Öppet i kyrkan:
tisdag – söndag 10.00-16.00
Kom in om du vill tända ett ljus eller bara vara i kyrkan en stund.

Öppet i församlingshemmet:
måndag–fredag 8.00-16.00, lördag–söndag 10.00-16.00

Åk kommunalt
www.sl.se Från Slussen: Buss 409-411, 413-414, 420 och 422. Hållplats Finntorp.