Internationellt café

Nacka församling är engagerad på internationell nivå för att öka medvetenheten och intresset för ämnen som rättvisa, solidaritet och mänskliga rättigheter. Kom och delta i våra internationella caféer!

Internationellt café

Internationella caféer är evenemang där aktuella och intressanta personer håller föreläsningar vid några tillfällen under terminen, i anslutning till söndagens mässa.

Internationellt café: Erik Lysén, ordförande för ACT-alliansen

Söndagen den 11 februari kommer Erik Lysén till Nacka kyrka och talar på Internationellt Café. Välkommen klockan 12.30 efter mässan.

Internationella gruppen

Internationella gruppen engagerar sig för Svenska kyrkans internationella arbete och för internationella frågor kring rättvisa, solidaritet och mänskliga rättigheter samt Svenska kyrkan i utlandet. De arrangerar bland annat insamlingar och dessa caféföreläsningar. Vill du engagera dig? Välkommen att vara med i vårt arbete.

Mer info och kontakt: Jennifer.Schulze@svenskakyrkan.se

Nacka kyrka och kapell

Nacka kyrka
Foto: Eddie Granlund

Nacka kyrka, kapell och församlingshem ligger i området Finntorp i Nacka. Här finns också församlingsexpedition och kyrkogårdsförvaltning.

Gamla Värmdövägen 14

Öppet i kyrkan:
tisdag – söndag 10.00-16.00
Kom in om du vill tända ett ljus eller bara vara i kyrkan en stund.

Öppet i församlingshemmet:
måndag–fredag 8.00-16.00, lördag–söndag 10.00-16.00

Åk kommunalt
www.sl.se Från Slussen: Buss 409-411, 413-414, 420 och 422. Hållplats Finntorp.