Foto: Gustaf Hellsing / Ikon

Gåvokonto

Hjälp oss att hjälpa. Swish 123 410 24 30 eller bg 5344-7876. Svenska kyrkan Mölndal möter många människor i behov av stöd - genom samtal och ekonomiskt stöd kan vi bidra till ett drägligt liv.

Hjälp oss hjälpa!

Till Svenska kyrkan Mölndal kommer många människor som är i behov av stöd av olika slag. Det gäller såväl ekonomiskt som socialt.

Svenska kyrkan Mölndal bidrar både med akut ekonomisk och social hjälp men också med mer långsiktig hjälp.

Akuthjälp kan innebära hjälp till mat, mediciner, hygienartiklar och kläder.

Långsiktig hjälp kan vara att ge stöd och råd för hållbar ekonomi.

Diakonat gåvokonto Svenska kyrkan Mölndal

Du kan bidra

Genom att stöjda det sociala/diakonala arbetet i Mölndal med en gåva är du med och bidrar till att människor i Mölndal får ett drägligt liv.

Din gåva sätter du in på bankgiro 5344-7876 märk inbetalningen ”Gåva till diakonalt stöd Mölndals pastorat” eller Swish 123 41 02 430 märk ”Gåva”.

Det går att ge regelbundet stöd om du vill, eller en enstaka gåva.

Det går också bra att tänka på gåvokontot i samband med uppvaktningar, gåva vid begravningar eller testamenten.

Förvaltas av kyrkorådet

Insamlade medel förvaltas av Kyrkorådet hos Svenska kyrkan Mölndal och går oavkortat till människor som bor eller vistas i Mölndal. Diakonerna är ansvariga för bedömningen.

Stort tack för din gåva.

En ung kille sitter och pratar med en manlig diakon.

Diakoni

En sida för dig som söker hjälp och stöd, och för dig som vill engagera dig som ideell i det diakonala arbetet.