Foto: Kristin Lidell/Ikon

Mötesplatser

Församlingshemmet i Västra Skrävlinge är öppet för gemenskap och fika efter morgonmässan på onsdagar och söndagens mässa. Varannan tisdagkväll är det familjekväll med gemensam kvällsmat, pyssel och lek och på torsdagar är det torsdagscafé.

Torsdagscafé med föredrag och allsång

Kom och ät en macka,drick kaffe och dela gemenskapen på torsdagscaféet! Första torsdagen varje månad blir det allsång och det blir även spännande föreläsningar med jämna mellanrum.

Torsdagscaféet pågår mellan kl 13.00–15.00

Ett barn hjular framför altaret i en kyrka.

Familjekväll i Västra Skrävlinge församlingshem

Varannan tisdag kl. 16.30–18.30 är det familjekväll i Västra Skrävlinge kyrkas församlingshem för familjer med barn mellan 0 och 14 år. Kyrkan bjuder på lagad kvällsmat. Barn och vuxna kan pyssla, leka och umgås och kvällen avrundas med en kort andakt. Du behöver inte föranmäla dig och din familj. Det är bara att komma förbi.

Altaruppsats, altare och altarring med röd sammet

Fira gudstjänst i Västra Skrävlinge

I Västra Skrävlinge kyrka firas gudstjänst flera gånger i veckan. Varje söndag och onsdag kan du fira mässa, det vill säga gudstjänst med nattvard. Efter mässan bjuds det på fika i församlingshemmet.

Människor fikar och samtalar kring ett bord

Umgås i kyrkan

Det finns många mötesplatser i Svenska kyrkans regi runt om i Malmö. Här finns något för alla, oavsett ålder, som vill träffa andra och umgås. Kyrkan har stickkafé, sopplunch, kafé med föredrag, babykafé och mycket mer. Välkommen in i gemenskapen.