Foto: Lilian Ronander

Andlig fördjupning

Andlig fördjupning handlar om att reflektera över och utforska kristen tro och liv. Kanske är du intresserad av att bli döpt eller konfirmerad, vara med i en bibelstudiegrupp eller få personlig vägledning i kristen tro. Oavsett vad du letar efter finns det plats för dig och dina frågor i Västra Skrävlinge kyrka.

Fördjupa din relation till Bibeln

På torsdagar mellan kl 19.00–21.00 samlas vi för bibelstudier i församlingshemmet för att diskutera bibelns texter.

Kontakta diakon Mattias Brandes för mer information, se kontaktuppgifter nedan.

Dopet är en gåva till alla

Dopet är en gåva som bekräftar att vi är unika och oändligt värdefulla i Guds ögon. Dopet erbjuds alla – gammal som ung. Du behöver inte prestera något, tro på rätt sätt eller förstå allting. Tvärt om – dopet är en gåva som bara är att ta emot. Den som döps blir i och med dopet medlem i Svenska kyrkan och får ta emot nattvarden.

Aldrig för sent att konfirmeras

Blev du inte konfirmerad som tonåring? Inga problem. Det är aldrig för sent att konfirmeras. De erfarenheter, upplevelser och tankar du hittills samlat under livet är en tillgång när du fördjupar dig i livsfrågor och kristen tro tillsammans med andra. Det enda kravet för att bli konfirmerad är att du är döpt.

Om du är intresserad av att bli döpt, konfirmerad eller få personlig andlig vägledning är du välkommen att kontakta prästen Marta Holgersson

Text insprängd i asfalten.

Andlig fördjupning i Svenska kyrkan Malmö

Svenska kyrkan Malmö erbjuder flera olika vägar och möjligheter för dig som är nyfiken på kristen tro och vill fördjupa dig i din andlighet, till exempel bibelgrupper, pilgrimsvandringar, meditation, bibliodrama, kurser i enneagrammet, retreater och katekumenat.

Ung kvinna med hörlurar lyssnar på mobilen.

Tid med Gud hemma

Det finns många appar och poddar med kristen inriktning, gratis att ladda ner eller lyssna på där appar och poddar finns. Svenska kyrkan har också ett eget Spotifykonto med spellistor på olika teman. SVT och Sveriges radio sänder helgmålsringning och gudstjänster.