Procession i Limhamns kyrka.
Foto: Svenska kyrkan Malmö

Ung mässa

Nyhet Publicerad

Klockan 18 en söndag i månaden, under terminerna, firas Ung mässa i Limhamns kyrka (oftast sista söndagen i månaden men kolla Kalendern för säkerhets skull). Under påsk och jul firas Ung mässa på annandagen. Ung mässa är inkluderande och öppen för alla åldrar men tanken är att ungdomar ska ha möjlighet att påverka och medverka i mässan.

Ung mässa utgår från olika teman som ungdomar i församlingen väljer. Det kan vara allt från relationer till stress till identitet. Vi använder musik som är lite nyare och det finns olika bönestationer att gå till under nattvarden.

Ungdomar som vill får möjlighet att ha uppgifter i mässan. Det kan vara att dela ut nattvard, läsa bibeltext och så vidare. Den som vill ha en uppgift kommer till kyrkan kl 17 så delar vi ut uppgifterna på plats.