Foto: Therese Riandebäck

Har du glömt att hämta din eller ditt barns dopängel?

Nyhet Publicerad

Alla som döps i S:t Johannes kyrka får en dopängel i glas upphängd i dopträdet som står i dopkapellet. En gång per år bjuds alla som blivit döpta under det gångna året in för att hämta sin ängel - kunde ni inte komma? Hämta den nu istället!

Dopängeln - ett dopminne

Varje år döps det massor av barn och en hel del vuxna i S:t Johannes kyrka, och varje person som döps får en liten glasängel med sitt namn och dopdatum upphängt i dopträdet som står i dopkapellet. Den dopängeln blir en påminnelse till den döpte om dopet och ett fint minne att exempelvis hänga i fönstret eller vid en lampa.

Dopängelhämtning i maj månad

I maj månad bjuds sedan alla barn och vuxna in som har blivit döpta under det gångna året (2022 bjöds alla som döpts 9 januari 2021-26 februari 2022 in) för att få hämta sin dopängel i en Dopängelhämtarvandring. En vandring genom kyrkan med olika stationer som påminner om dopet och gemenskapen med Gud och kyrkans församling.
Men ibland kommer tillvaron emellan och kanske kunde ni inte den planerade dagen eller så glömdes det helt enkelt bort.
Ingen fara! Dopänglarna sparas fram till kommande Dopängelhämtarvandring och finns att hämta på expeditionen i församlingshemmet på Kapellgatan 6.

Expeditionen är bemannad (fram till v. 26 och öppnar igen v.35)

måndag-tisdag kl. 10-12
torsdag-fredag kl. 10-12

För andra tider ber vi dig att ringa  expeditionstelefonen som är bemannad helgfria vardagar