En ung kille med keps sitter i motljus och lyssnar på musik i hörlurarna.
Foto: Camilla Cherry /Ikon

Lyssna på Lunds stift

Liva upp pendlingen eller promenaden med en podcast från Lunds stift. Nu har dessutom en ny podcast lagts till i utbudet: Profilerna - tro hopp och kollegor.

En ny podcast från Lunds stift har sett dagens ljus: Profilerna heter den, med tillägget Tro, hopp och kollegor. Bakom mikrofonerna finner vi fyra representanter för kyrkans profilyrken: diakon, församlingspedagog, musiker och präst. I de kommande avsnitten kan vi se fram mot livliga diskussioner om aktuella ämnen – både inom kyrkan och i samhället i stort – med spaningar, idéer, provtänkande och humor.

De medverkande är Fredrik Beverhjelm, präst, Kristofer Burman, pedagog, Maja Malmström, musiker och Jonas Wollin, diakon.

Profilerna utkommer ungefär varannan vecka och finns där poddar finns.

Fler poddar från Lunds stift

• På djupet med biskop Johan. Vågar du prata om tro med någon som tror annorlunda? Vågar du gå på djupet med någon som inte säger ’jag håller med’? Johan Tyrberg samtalar med företrädare för den judiska och den muslimska tron om gemensamma texter, tolkning och det religiösa livet idag.
    Lyssna på "På djupet med biskop Johan" via Apple podcast.
  • Kinamockaskogen. Med Susanne Dahl och Kent Wisti. Kinamockaskogen finns på kartan i skärpunkten mellan kultur, samhälle och tro och har ett aktuellt tema med gäst i varje avsnitt.
    Lyssna på Kinamockaskogen via Podcasts.nu
  • Lunds stifts musikpodd. Sedan hösten 2020 släpps ett halvtimmes program i månaden. Varje program tar upp ämnen med anknytning till Lunds stifts musikliv.
    Lyssna på Lunds stifts musikpodd via Podspace.