Foto: Magnus Aronsson / Ikon

Livets högtider

Dop, konfirmation, vigsel och begravning är milstolpar på vår livsvandring. Läs mer om vad de kyrkliga handlingarna innebär, och hur du kan boka tid för dina högtider i Järfällas kyrkor.

Dop

Dopet är Guds kärleksförklaring till varje människa, liten som stor. Här kan du läsa mer om vad dopet innebär och hur du bokar dop.

Begravning

Under en begravningsgudstjänst får anhöriga utrymme att minnas, hedra och ta avsked av den som har dött.

Vigsel

Att vigas är att välja varandra, inför oss själva, varandra och hela världen. Fira dagen i all enkelhet eller med pompa och ståt!

Konfirmation

Vem är jag, och hur vill jag leva? Och varför? Sök dina egna svar, inspireras av andras. Och träffa nya vänner för livet.

Dop, vigslar och lokaluthyrning

Tel 08-580 218 04
Telefontid måndag-torsdag kl 9-12 och 13-15, samt fredag kl 9-12
E-post jarfalla.dop.vigsel@svenskakyrkan.se