Skola

Till förskolor, förskoleklass och årskurs 1–9!

Det händer en massa roliga och intressanta saker i våra kyrkor och på Kyrkans hus i år!

Lekfulla, allmänbildande och relevanta aktiviteter för alla åldrar.
Nu har ni som förskolor och skolor möjlighet att ta del av vårt generösa program och ge eleverna en chans att lära sig något nytt, fördjupa och vidga sina perspektiv.

Varför firar vi egentligen påsk? Hur känns det att spela på en orgel? Vad hände den mytomspunne prosten Bastian från Håslöv?
Vi vill ge barnen möjlighet att följa med in i våra kyrkor och utforska vad som finns där och vilka tankar som dyker upp därinne.

Nedan ser du en översikt över våra erbjudanden under året! Ni får också en inbjudan av oss inför varje aktivitet med tider och information om hur man anmäler sig, så håll utkik!

Ni kan göra ett studiebesök hos oss och se hur Svenska Kyrkan fungerar idag eller kanske behöver ni hjälp av oss när det kommer upp frågor i klassrummet omkring livsfrågor, sorg, etik, moral eller kärlek och relationer.
Det händer ofta att skolor och förskolor behöver oss i olika sammanhang. Då vi har många års erfarenhet av arbete med team- och gruppdynamik hjälper vi gärna till. I år har vi medverkat vid flera samtal ute på skolorna. Med samtal kan vi hjälpa pedagoger och elever att må bra i skolan och se till att klassen fungerar tillsammans. Vi diskuterar gärna idéer och förslag till samarbete.
Självklart står vi också till förfogande för stödsamtal och medverkan vid akuta kriser, såsom dödsfall och olyckor.

Välkomna att höra av er!