Klädkällaren och Samtalscaféet

Här kan du läsa mer om vår verksamhet.

Öppet tisdagar 14–16 i Kyrkans hus

Klädkällaren vänder sig till nyanlända och erbjuder begagnade kläder och skor som skänkts av generösa församlingsbor. Vi finns i källaren i Kyrkans hus, lokalen är liten men stämningen god och vi har blivit duktiga på att hjälpa våra besökare att fynda.

I caféet vid ingången är det samtidigt öppet för fika och samtal. Vi har många besökare i alla åldrar, ofta följs hela familjen eller några ungdomar åt, och det är livliga samtal runt borden.

Vi är ett 15-tal ideella som driver detta på uppdrag av Kyrkorådet och med god hjälp av värdinnan i Kyrkans hus.

Kläder tas emot i Kyrkans hus under expeditionstid. Vi har extra ont om baby- och barnkläder samt kläder för unga män, speciellt jeans och fritidsskor. Vad gäller skor tar vi endast emot barnskor och bekväma sport- och fritidsskor för vuxna.

Vill du hjälpa till i källare eller café är du mycket välkommen, tala med kyrkans personal så förmedlar de kontakt. Eller kom och hälsa på en tisdag och känn dig för.

Hälsningar från volontärerna i Klädkällaren