Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Hässjö-Ljustorp-Tynderö församlingar

Välkommen till Hässjö, Ljustorp och Tynderö församlingar i nordligaste Medelpad.

Kontakta oss

Här hittar du kontaktuppgifter till oss som arbetar i Hässjö, Ljustorp och Tynderö församlingar

Kalender

Sedan en uppdatering av systemet så fungerar kalendern bättre om Du trycker på knappen för "kalender" uppe till höger på vår startsida.

Välkommen att ringa eller besöka oss på Pastorsexpeditionen i Söråker. Adressen är Folketshusvägen 7 A (under vårdcentralen) och vår telefon är 060-408 20.

Öppetider: Mån-fred 10-16

Telefontid: Måndag,tisdag, torsdag och fredag kl. 10:00-12:00
Onsdag kl. 13:00-15:00

Månadens Konsert

En torsdag i månaden kommer vi under hösten att ha "Månadens konsert" i Hässjö kyrka. Välkomna!

Kyrkogårdarna:

En gul vattenkanna vattnar en vissen krukväxt.
Foto: Stina Löfgren

Vattnet är nu avstängt på Hässjö, Ljustorp och Tynderö kyrkogårdar

Våra kyrkor i 360 grader

Se dig om i våra kyrkor!

Konfirmation

Nu är det dags att anmäla sig till hösten konfirmandgrupp. Följ med du också på ett spännande äventyr.

Bild ovanifrån på en dator, en kaffekopp, en hand som håller i en penna och en skrivbok.

Så behandlar Svenska kyrkan dina personuppgifter

Här får du veta var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har. Du får också veta vart du ska vända dig om du har frågor kring Svenska kyrkans hantering av personuppgifter.

Öppet kyrkis

Är du föräldraledig och sugen på att träffa andra föräldrar med barn i samma ålder? Då är Öppet kyrkis något för dig.

KLUBBEN

Gillar du att vara ute på äventyr eller vara inne och pyssla och går i årskurs 3-5? Då är du välkommen att anmäla dig till KLUBBEN. Vi startar v 36!

Sångfåglarna

Detta är vår barnkör för de yngre barnen där du som går i åk 1-3 är välkommen att vara med. Välkommen med din anmälan inför höstterminen.

Dela lika och rädda liv

Var tionde människa i världen saknar sitt dagliga bröd trots att det finns tillräckligt med resurser för att alla ska kunna äta sig mätta. Du kan vara med och förändra det.

Läs mer och ge en gåva

Studiecirklar och kulturevenemang i våra församlingar sker i samarbete med studieförbundet Sensus.