Livsresa speglas i sociala medier

21 till 27 maj kan du följa Härnösands stifts Unga ledare på deras livsresa till Jordanien, Santiago de Compostela och Krakow via Instagram, Facebook och stiftets webbplats.

Livsresan är en avslutande del i utbildningen till Unga ledare i Svenska kyrkan. Den här gången är det tre grupper unga ledare som reser. Och de kommer att att fylla Härnösands stifts internationella instagramkonto och stiftets facebooksida med bilder och filmer från Jordanien, Spanien och Krakow.

Krakowresenärerna ska besöka barnhem och koncentrationslägret Auschwitz,
Spanienresenärerna ska pilgrimsvandra längs leden till Santiago de Compostela.
Jordanienresenärerna ska besöka några av de platser som nämns i bibeln, till exempel stället där Jesus döptes av Johannes. De möter också den lokala lutherska kyrkan.

Följ Instagramkontot här
Här är stiftets facebooksida
Du kan också följa de unga ledarna via hashtaggarna: #ukjordan17, #uksantiago17 och #ukkrakow17.