Foto: Magnus Aronsson

Ditt medlemskap betyder mycket för många

Förra året besökte 68 898 barn och föräldrar kyrkans öppna verksamheter i Jämtlands och Västernorrlands län, 612 760 barn och vuxna besökte en gudstjänst och kyrkans medarbetare gjorde 14 317 besök hos äldre, ensamma och sjuka .

Som medlem i Svenska kyrkan betalar du en kyrkoavgift som används till många olika verksamheter i församlingarna. Här är några exempel från förra året:

• 5 028 barn och vuxna sjöng varje vecka tillsammans av hjärtats lust i församlingar i Jämtlands och Västernorrlands län.
  • 68 898 barn och föräldrar besökte kyrkans öppna verksamheter i Jämtlands och Västernorrlands län.
  • Kyrkans medarbetare gjorde 14 317 besök till äldre, ensamma och sjuka i Jämtlands och Västernorrlands län.
  • 101 409 personer besökte konserter och musikgudstjänster i Jämtlands och Västernorrlands kyrkor.
  • 161 141 vuxna träffades för att delta i gruppverksamhet i Jämtlands och Västernorrlands län.
  • 612 760 barn och vuxna besökte en gudstjänst i Jämtlands och Västernorrlands län.