Härlig är jorden

9 september 2023 blev verkligen en dag där vi möttes i glädje över att vara kyrka tillsammans och i fascination över den planet vi har ansvar för den.

Botanisera bland de olika programpunkterna för Härlig är jorden.

Gaia

Med premiär den 9 september 2023 och två veckor framåt kommer du att kunna uppleva det unika konstverket Gaia av Luke Jerram på plats i Falu Kristine kyrka.

Tusse kommer till folkkyrkodagen Härlig är jorden

Vi är jätteglada att vi kan presentera Tusse som an av de artister som kommer till folkkyrkodagen Härlig är jorden i Falun den 9 september.

Maxida Märak

Maxida Märak är en av landets mest unika och tongivande artister. Med jojk som drivmedel blandar Maxida pop, hiphop och R&B och gör något som ingen annan.

Sfärernas musik

21.00 på Härlig är jorden förenas orgelns unika klang med utställningen Gaia för en helt ny upplevelse.

Kultur- och pilgrimsvandring

Häng med på pilgrimsvandring inför Härlig är jorden.

Yrias värld live

Upplev Yria - Grammisvinnare 2022 för Årets barnmusik - live på Härlig är jorden.

Marit Bergman

Många av oss minns Marit Bergman som en av de stora pop-profilerna på tidiga 2000-talet – nu är den grammisbelönade artisten aktuell med en ny skiva: ”Här kommer vargen” och Marit är en av artisterna på Härlig är jorden.

Tellus

Upplev körverket Tellus live på Härlig är jorden

Prehistoric Animals

Vad händer när du älskar klassisk progressiv rock, alternativ rock och briljant popmusik? Du gör det väldigt svårt för dig själv.

Psalmtoppen med Gary Graden

Gary Graden leder Psalmtoppen på torget i Falun under Härlig är jorden. Gary har tidigare lett ”Sjung med” på centralstationen i Stockholm. Kom och sjung med du också!

Arrangörer

Härlig är jorden arrangeras av Svenska kyrkan, Svenska kyrkans Unga och Sensus

Hitta

Hela dagen sker i centrala Falun med gångavstånd till de olika platserna.

Material att ladda ner

Hjälp oss att berätta om Härlig är jorden.