Körer för stora

"Vi sjunger på gudstjänster, vi sjunger i körer, vi sjunger som unga, vi sjunger som gamla - JA vi sjunger JÄMT!"

Välkommen till en ny termin med körsång!

Så många kan inte ha fel - att sjunga i kör ger en härlig känsla! I körsång lär du dig om musik, aktiverar din andning, kickar igång endorfinerna och lär känna nya människor.

Häggenåskören, Lits Hembygdskör & Kyrkås kör är körer för både nybörjare och för dig med tidigare körvana.

Keep on singing and smiling

Vi sjunger en varierad repertoar av sånger och njuter av en härlig gemenskap i körsången.

Konserter har vi gärna, både stora och små, ett par ggr per termin. Exempel på konserter under 2022 :  Vårkonsert, Nordklang på Island, Inlandets körstafett, ABBA-konsert och julkonsert.

Vi gör även körresor till både när och fjärran. I år styr vi kosan mot Island och Reykjavik!

Om körövning:
Under repetitionerna lär vi oss att lyssna på varandra för att forma vår kör. Du lär dig också att hantera din röst på ett bättre sätt samt lär dig mycket om musik. Repertoaren är mycket varierad och hämtas från olika sorters musik, både nya utmaningar och välkända sånger.

En gång i veckan träffas vi och konserttillfällen sporrar dig att ge det lilla extra.

Häggenåskören
Övar måndagar kl.19-21 i Häggenås församlingshem