Foto: Magnus Aronson/Ikon

Internationella gruppen

Vill du vara med?

I Grästorps pastorat finns en internationell grupp. Den består av företrädare från de fem församlingsråden och andra som är intresserade av internationella frågor och biståndsarbete.

Gruppens mål är att vara med och skapa en bättre värld och svara upp mot Guds uppmaning om att visa varandra omsorg. Gruppen sprider information i pastoratet om Act Svenska kyrkans arbete och ansvarar även för en del insamlingar av olika slag.

Varje år är det en tradition att företag, organisationer och privatpersoner kan köpa ett fasteträd eller fastlagsris som är dekorerat med färglada band. Pengarna går oavkortat till Act Svenska kyrkan och fasteinsamlingen. Se gärna filmen nedan där diakon Therese Jonsson berättar mer.

Vill du vara med i internationella gruppen?

Kontakta: Diakon Therese Jonsson, 073 – 500 92 33. therese.jonsson2@svenskakyrkan.se