Keskustelukumppani

Tarvitsetko puhekumppania? Ajatusten vaihdolla jonkun toisen kanssa voi olla ratkaiseva merkitys. Seurakunnan papit ja diakonit tarjoavat keskustelua uskosta ja elämästä. Yön aikana on päivystävä pappi tavoitettavissa.

• Päivystävä pappi (Jourhavande präst) 112: Päivystävään pappiin voit ottaa yhteyttä puhelimitse, nettikirjeellä tai chattaamalla. Puhelinpäivystys on auki 21.00 - 06.00 joka yö, chatti 20.00 - 24.00. Yhteyttä ottava saa puhua Ruotsin kirkon papin kanssa, jolla on erityinen tehtävä ja koulutus päivystyksessä toimimiseen. Papeilla on vaitiolovelvollisuus. Sekä pappi että soittaja ovat nimettömiä toisilleen. Yhteys Jourhavande präst.
  • Palveleva puhelin 020-262500. Joka päivä 21-24. Ruotsin kirkon ruotsinsuomalaisessa puhelinpäivystyksessä voit keskustella luottamuksellisesti. Sinun ei tarvitse kertoa nimeäsi eikä asuinpaikkaasi. Voit puhua suomea. Sinä valitset, mistä aiheesta haluat jutella, ja halutessasi voit myös pyytää esirukousta. Yhteys Palveleva puhelin.
  • Sairaalakirkko (Sjukhuskyrkan): Potilaalla, omaisella ja henkilökunnalla on mahdollisuus kirkon tukeen ja apuun. Ruotsin kirkko ja vapaakirkot antavat yhdessä hengellistä hoitoa sairaaloissa. Sairaalakirkko on ilmainen ja se antaa tukea potilaille, omaisille ja henkilökunnalle. Sitä antavat papit, diakonit, pastorit ja assistentit, joilla on vaitiolovelvollisuus ja jotka eivät kirjaa tietoja. www.sjukhuskyrkan.se
  • Kirkon SOS (Kyrkans SOS) 0771-800 650: Tuntuuko elämä vaikealta? Haluatko puhua jonkun kanssaihmisen kanssa? Me kuuntelemme sinua! Kirjoita SOS-kirjelaatikkoon tai soita SOS-puhelimeen 0771-800 650 joka päivä, ympäri vuoden. Jos olet 12-25-vuotias, kolmena iltana viikossa on käytettävissä myös Nettivaelluschatti (Nätvandrarchatten). Yhteys Kyrkans SOS.
  • Kirkon perheneuvonta Göteborgissa (Kyrkans familjerådgivning i Göteborg) 031-15 53 50: Perheneuvonta on tarkoitettu pareille ja perheille, joilla on ongelmia. Soita ja tilaa aika puhelinaikana, joka on maanantaista torstaihin 9-10. Yhteys Kyrkans Familjerådgivning
  • Kaupunkilähetyksen keskustelupalvelu nuorille (Stadsmissionens Samtalsmottagning för unga) 0708-65 27 31: Sinulle, joka olet 16-25-vuotias. Kysymykseen voi tulla mikä tahansa tuki hetken jutteluhetkestä siihen, että autamme kontakteissa viranomaisten tai toisten elämäsi tärkeiden ihmisten kanssa. Keskustelut ovat ilmaisia, ja meillä on vaitiolovelvollisuus. Yhteys Stadsmissionens Samtalsmottagning