Foto: Albert Hillert/IKON

Vuxenverksamhet

"Ty där två eller tre är samlade i mitt namn är jag mitt ibland dem." Matteusevangeliet 18:20 - Att träffas och dela tankar och gemenskap är viktigt.

"Jag är inte konfirmerad"

Lugn - det kan vi fixa! Är du intresserad av vuxen-konfirmation? Hör av dig till prästen Erika Ersholt. erika.ersholt@svenskakyrkan.se telefonnummer: 0722128251

Promenera mera - med hälsan i fokus

Måndagar 9.30-11. ​ Vi samlas vid Kyrkans hus i Bergby, promenerar en stund och avslutar med fika inomhus.​ Välkomna önskar Rose & Lehna

Benen av två personer som vandrar på en väg.

Promenadgrupp i Hille

Måndagar kl 9.30-12. Vi samlas i församlingsgården för promenad. Efteråt serveras fika i församlingsgården (kl 10.30). Ledare: Annika Hugosson

En låda tepåsar står bredvid några muggar med Svenska kyrkans emblem.

Öppet hus på Eskön

Vi träffas i gamla skolan på Eskön. Anna Wedin är där med en kaffekorg, ett glatt humör och trevlig samvaro. Vi träffas mellan kl. 14-16. Vårens datum: 23 januari, 20 februari, 19 mars, 16 april, 14 maj Välkomna!

Sjung av hjärtat-kören

En "må bra kör" där du får energi och blir glad! Kör för nybörjare. Vi sjunger, fikar och får med oss ett ord hem. Kören träffas i Hille församlingsgård på tisdagar, udda veckor, kl. 18.00-20.00. Höstterminen startar den 5 september. Körledare är kantor Marianne Hein-Nordström och diakoniassistent Annika Hugosson.

Soppluncher

Vi bjuder in till Soppluncher i Hamrånge kyrka och Hille församlingsgård. Soppa, bröd, kaffe & kaka kostar 60kr. Klicka på bilden eller texten för att se vårens datum.

TacoLov

Pyssel - Andakt - Tacos - Gemenskap - För alla åldrar! kl 16.30-18.30. Våren 2024 träffas vi: Onsdag 21 februari i Hamrånge kyrka. Onsdag 28 februari i Hille församlingsgård. Torsdag 18 april i Hamrånge kyrka. Torsdag 16 maj i Hamrånge kyrka.

skog-hanebo15

Pilgrim

Välkommen till vår del av helgonleden! Efter flera års förberedelser är vi glada att få hälsa alla vandrare välkomna till Gästrikekustens del av Helgonleden! Klicka på texten eller bilden så kan du läsa mer om pilgrim.