En liten flicka sitter på golvet med en leksak i handen framför en vuxen.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Öppen förskola, musiklek & MINI

För dig som är hemma med mamma, pappa eller annan vuxen. Kom och träffa andra familjer. Lek, sjung, pyssla, fika, prata, umgås och må gott!

ÖPPEN FÖRSKOLA i Hille församlingsgård

MÅNDAG
Kl 9-13 med tid för lek och samvaro. Pyssel finns för de lite äldre barnen.

Foto: S Adman

TISDAG
Kl 9-13 med sångstund 9.30 & 10.15

FREDAG
Kl 9-13 med sångstund 9.30 & 10.15

Vi vill påminna om att man stannar hemma om det finns förkylningssymptom hos barn eller vuxen. Det är inte bara covid vi aktar oss för utan även vanlig förkylning, RS-virus och magsjuka. Och när vi väl är här så tänker vi på avstånd och rena händer

MINI (för barn med vuxna) i Bergby

"öppnis" i Bergby har bytt skepnad och blivit MINI.
Vi delar upp terminen i tre perioder och varje period får ett eget tema. Till babymassagen krävs anmälan. Vi har öppet på torsdagar mellan kl 9-12 men själva temat kan pågå en kortare tid.
​​
SKAPA MED SMÅ BARN
18 & 25 januari, 1, 8, 15 & 22 februari.
Ledare är Susanne Adman. Vi skapar och fikar från kl 9.30.
Vi målar, lerar och skapar figurer på barnets nivå.
Du är välkommen in från kl. 9.00.
Anmälan behövs inte.

Foto: S Adman

SÅNG & RYTMIK
7, 14, 21 & 28 mars.
Ledare är Susanne Adman & Marianne Hein-Nordström.
Vi sjunger, ramsar och dansar kl. 10-10.45.
Du är välkommen in från kl. 9.00.
Anmälan behövs inte.

BABYMASSAGE
11,18, 25 april & 2 maj.
Gruppen har plats för 8 deltagande familjer.
Ledare är Ewa Dahl, församlingspedagog och utbildad babymassageinstruktör. Gruppen håller på mellan 9.30-11.30. Du är välkommen in från kl. 9.00.
Ta gärna med en liten filt eller handduk till din bebis.
Anmälan senast den 2 april.

​​​Anmälan görs till Susanne Adman. Kontaktuppgifter finns här nedanför.

SPÄDBARNSMASSAGE

I pastoratet bjuder vi in till grupper med spädbarnsmassage, både i Hille och Bergby.
Det är Ewa Dahl som har utbildat sig till babymassageinstruktör och håller i kurserna.

Spädbarnsmassage är kärleksfull beröring av det lilla barnets hud, människokroppens största sinnesorgan.
Spädbarnsmassage ger dig och dit barn en upplevelse av kontakt, kommunikation, glädje och innerlighet.
Spädbarnsmassage är en möjlighet för dig som förälder att utveckla och fördjupa samspelet med ditt barn.
Spädbarnsmassage är ingen behandling utan kan bli en stund av avslappning och välbefinnande där du och ditt barn kommer varandra nära på ett alldeles speciellt sätt. Vissa delar av massagen, t.ex. magmassagen, har ändå genom erfarenhet visat sig kunna lindra vid magknip och gasbesvär.

Det är aldrig för sent att börja massera sitt barn, men att delta i en kurs är bäst innan barnet börjar att krypa. Lämplig ålder är 1-8 månader.

Vill du veta mer eller anmäla dig till en kurs? Kontakta Ewa Dahl!