Fotbollsdag Vifors 2016

Kyrka-Idrott

Det är roligt att röra på sig! Att ge sig ut på en gräsmatta, basketplan, isbana, löparbana, innebandyplan och tillsammans med kompisar få jaga en boll, en puck, hoppa högre eller längre och få känna hjärtat slå lite extra – det ska vara roligt!

Det är viktigt att våra barn mår bra. Fysisk aktivitet är en del av välbefinnandet. Och det är av stor vikt att aktiviteten är lustfylld – det ska vara roligt att röra på sig.

I samverkan med lokala idrottsföreningar vill Svenska kyrkan arbeta för en positiv idrottskultur. Genom lekar och samtal får barnen fundera över rättvisefrågor och relationer.

Hille församling samverkar med Hille IFs ungdomslag i konfirmandåldrarna och det finns planer på att fördjupa samarbetet.
I Hamrånge deltar församlingen i Norrhams fotbollsskola och har bedrivit sommarsimskola i samarbete med Svenska livräddningssällskapet.

Är du och din förening nyfiken på hur vi kan samarbeta? Eller har du idéer och önskemål om ett samarbete?
Hör av dig!