Foto: Jonas Tobin/IKON

6-12 år

Här får barnen träffa jämnåriga och prata, pyssla, leka, lyssna till bibelberättelser och lära sig om kristen tro och tradition.

pilgrimsBarn i Hamrånge
är en grupp för dig som går i skolan (från 6 år).
Vi träffas i Kyrkans hus i Bergby på torsdagar kl. 15-16.30.

Vi är ute en hel del, vandrar och upptäcker naturen. Vi ”träffar”  historiska gestalter, ställer frågor, pysslar, sjunger sånger, och leker så klart!

Vi bekantar oss med spännande pilgrimssymboler till exempel staven, skorna och ryggsäcken och tillsammans får vi upptäcka några bibelberättelser.

Vi har ett maxantal på 15 deltagare i gruppen. Ledare är Susanne Adman & Annika Hugosson.
Du anmäler dig till Susanne Adman. Kontaktuppgifter finns längre ner på sidan.

Miniorer & Juniorer i Hille

Miniorer för dig som går i årskurs 1-3 och gillar att pyssla, baka, spela spel eller spela pingis. Passa på att lära känna några nya kamrater.
TISDAGAR
Kl 15.30-17.00
Ledare: Eva Wikman & Susanne Adman

Juniorer för dig som går i årskurs 4 och uppåt och gillar att pyssla, baka, spela pingis och lyssna på musik.
ONSDAGAR
Kl 15-16.30
Ledare: Eva Wikman, Marianne Hein-Nordström

Båda grupperna träffas i Hille församlingsgård.
Max antal deltagare i grupperna är 15 barn. Anmäl till Eva Wikman om du vill vara med på miniorer eller juniorer!