Uthyrning av lokaler

I anslutning till dop, vigsel och begravning i någon av våra kyrkor kan man låna någon av våra samlingslokaler utan kostnad. Vid andra tillfällen kan man hyra någon av dem. Detta är vad vi då kan erbjuda:

GARVAREGÅRDEN

I Garvaregården, Förlösavägen 3, sker det mesta av församlingens öppna verksamhet och gruppverksamhet. Om du söker någon i personalen kan det vara bra att veta att de flesta har sina tjänsterum i Garvaregården.

Vi håller just nu på att göra om utemiljön, utanför Garvaregården. Det ska bli låga murar, gräsytor och sittplatser framför entrén. Ska vara klart i början av december.

I Garvaregården finns olika lokaler och samlingsrum:

• Eliasalen, som rymmer ca 50 (max 75) personer och har tillgång till kök.
  • Allrummet, som rymmer ca 30 (max 50) personer och har tillgång till kök.
  • Glasrummet, som rymmer ca 10 (max 15) personer.
  • Lekrummet, som har ett större öppet golvutrymme och utrymme för lek.

För dig som är intresserad av att hyra någon av lokalerna i Garvaregården kan det vara bra att veta att det finns porslin för 100 personer.

FÖRLÖSA FÖRSAMLINGSHEM

Förlösa församlingshem, Förlösavägen 231, ligger mittemot kyrkan på andra sidan vägen. Viss församlingsverksamhet kan förkomma här (t.ex. kyrkfika vid större högtider) men det används mest till uthyrning för t.ex. dopkalas eller minnesstund. På övervåningen i Förlösa församlingshem har vaktmästarna har tjänsterum. Om du inte hittar vaktmästarna ute på kyrkogårdarna är de kanske just här för att utföra administrativa arbetsuppgifter.

I Förlösa församlingshem finns två samlingsrum:

• Stora rummet, som rymmer max 75-80 personer.
  • Lilla rummet, som rymmer max 12 personer.

För dig som är intresserad av att hyra hela eller delar av församlingshemmet kan det vara bra att veta att det ingår tillgång till kök och att det finns porslin för 70 personer.

VIKTIG INFORMATION

• Församlingens alkoholpolicy tillåter ett glas/öl vin till maten. Ingen alkoholförtäring utöver det är tillåten.
  • Ni kan få tillgång till hyrd lokal för iordningställande kvällen innan om den inte är upptagen. Däremot måste lokalen återställas och städas på hyresdagen. Man kan inte vänta till dagen efter.
  • Notera att om ni närmar er max antal personer för respektive lokal så blir det väldigt trångt.

Priser för uthyrning

Priser för privatpersoner och ideella föreningar

Förlösa församlinghem

Stora rummet 900 kr