Foto: Erika Heil Utbult

Sopplunch – Eslöv

Vi träffas onsdagar kl 12:30-14:30 i Eslövs församlingsgård för lunchbön därefter äter vi soppa tillsammans. Kaffe och hembakat till efterrätt.

Swisha soppan!

Betala gärna soppan (30 kr/person) med Swish: 123 069 53 20 ange ”Sopplunch” i meddelanderutan.

2023:

4/1-27/12

Varför väljer du att komma på sopplunch? Vad ger det dig att komma?

Beryl: Samvaron! Man får sjunga. Man får Guds ord till sig helt enkelt. Jag trivs med personalen och de som håller i andakten. Jag trivs att vara här. Tänk, här är ett rum fullt med ensamma damer (mestadels) och en del ensamma herrar. Här pratar man och har det mysigt!

Ally Leander och Beryl Sjöding Foto: Erika Heil Utbult

Ally: Att träffas. Jag instämmer med det Beryl har sagt. Det är god soppa och gott kaffe. Här är trevligt med trevlig personal. I vintras kunde jag inte komma på några gånger. Då ringer det människor som bryr sig och undrar var man är.

Gertrud och Sven: Vi tycker det är trevlig samvaro här och mycket trevlig personal.

Text & bild: Erika Heil-Utbult

Ansvarig för sopplunchen i Eslövs församlingsgård

Theresia Roj

Svenska kyrkan Eslöv