Foto: LuAnn Hunt/Unsplash

Smyckning av kyrkan, riskastning med mera

I kyrkan finns alltid blommor på altaret. I alla kyrkor (utom Näs) finns bänkvaser där man kan smycka med egna blommor. Kontakta arbetsledaren för våra vaktmästare för mer information (se nedan). Vaktmästaren kan också svara på frågor om kyrkans audiotekniska utrustning och liknande samt hanterar eventuella önskemål om tillträde till kyrkan annan dag än själva bröllopsdagen.

Det är inte tillåtet att strö ut rosenblad eller liknande inne kyrkan, medan ris- eller konfettikastning utomhus går utmärkt! Observera att plastkonfetti utomhus är förbjudet sedan april-22.

Du kan läsa mer om kyrkan ni valt här. Några av dem kan du även titta runt i virtuellt.

Våra brudkronor

Nyfiken på våra brudkronor? Här berättar vi lite mer om brudkronans historia.

Drop in-dop/vigsel

Lika stort - lite enklare. Det finns många anledningar till att dopet eller bröllopet aldrig blev av, men kyrkan finns här, redo för er när ni är redo för oss. Nu finns chansen dop eller vigsel (eller varför inte båda samtidigt?), enkelt och stämningsfullt, men utan stor planering och utan många förberedelser. Du får hela ceremonin – inklusive samtal och fika efteråt.

Boka dop och bröllop på webben!

Nu behöver du inte passa våra telefontider för att hitta datum och plats för ditt bröllop eller dop – kolla när det passar dig på länkarna här!