Må bra-kören

Kör för daglediga som tycker om att sjunga och fika tillsammans. Inget krav på föranmälan. Kom och prova på!

Vi träffas varje onsdag och sjunger tillsammans i en timme. Därefter blir det gofika. Några gånger per termin medverkar vi i församlingens gudstjänster eller övriga aktiviteter, och vi brukar också träffa andra, liknande körer från Svenska kyrkan Eslöv.

• Var: Stehags församlingshem
  • När: onsdagar kl 13.30-15
  • Terminsstart 240124
  • Terminsslut 240529
  • Uppehåll 240214, 240221, 240403, 240508

Sjung och må bra!

Så här säger de som kommer till våra sångträffar:

• Att sjunga är underbart! Gemenskap och glädje.
  • Det känns verkligen som en stor gemenskap att träffas och sjunga tillsammans. Jag rekommenderar varmt alla att prova på detta.
  • Härligt att möta sångglada vänner.
  • Att sjunga i kör betyder glädje och gemenskap.
  • Trevlig gemenskap med alla glada körsångare, för man blir så glad inom sig av sången.
  • Man blir glad av sången, gemenskapen och de härliga texterna. Ledaren är glad och positiv och ger oss glädje med sin pianomusik och sin fina röst, en musiker med guldkant.
  • Att sjunga i kör är roligt. Man blir glad och på väldigt gott humör. Dessutom ska det vara hälsosamt, för både kropp och själ.
  • Jag tycker det är roligt att sjunga i kör, man blir så glad och så får man så många bekanta. Och så är det kul att sjunga ihop.
  • Jag tycker det är roligt att sjunga och så tror jag det är bra för luftrören.
  • Jag har alltid tyckt om att sjunga. När jag var fyra år sjöng jag för mor och far. Sen lärde jag mig Trastens visa och den sjöng jag i många år när vi hade sångprov i skolan, och på den vägen är det.
  • Sång är nyttigt för både kropp och själ. Man blir gladare av att sjunga.