Foto: Helene Jakobsson

Efter dopet

Förbön

Veckan efter dopet kommer vi att be för den nydöpte i gudstjänsten. Vi nämner den nydöptes namn och tänder ett ljus under gudstjänsten.

För detta behövs ert samtycke. Mer information får ni av dopprästen och mer info om dop och GDPR läser hittar du på länken nedan

GDPR och dop

barn och vuxen

Ängeln som hängs upp i kyrkan vid varje dop Foto: Renée Backe

Dopuppföljning

Dop är det bästa vi vet. Därför vill vi träffa er igen. Detta sker i samband med det som kyrkan kallar dopuppföljning. Här i Svenska kyrkan Eslöv bjuds döpta in till dopuppföljningar varje år mellan 1-6 år. Inbjudan kommer via vanlig post och dopuppföljningen sker i Små & Stora gudstjänster runt om i pastoratets kyrkor. Vi ber för de döpta och tänder ljus för dem.

I samband med dopuppföljningen 1 år inbjuds ni att komma o hämta dopängeln som hängs upp i dopträdet i samband med dopgudstjänsten.

Till dopuppföljning 1 år bjuds de in som är

• döpta inom Svenska kyrkan Eslöv
  • döpta inom Svenska kyrkan Eslöv, men har annan hemförsamling
  • utanför Svenska kyrkan Eslöv men tillhör församlingen.

Dopuppföljning 2-6 år

Till dopuppföljning 2-6 år bjuds de in som tillhör församlingen

Här sker våra dopuppföljningar

• 1 år Eslövs kyrka Jungfru Marie bebådelsedag
  • 2 år Stehags församlingshem Mikaelidagen
  • 3 år Holmby kyrka Tacksägelsedagen
  • 4 år Reslövs kyrka Kyndelsmässodagen
  • 5 år Eslövs kyrka Bönsöndagen
  • 6 år Eslövs kyrka 14 söndagen efter trefaldighet

Vi hoppas också träffa er här!

Öppen barnverksamhet

Här kan du som vuxen tillsammans med barn (0-6 år) träffa andra vuxna och barn, utbyta erfarenheter och prata om vardagens viktiga och mindre viktiga saker och händelser. Kom när det passar – ingen föranmälan. Fika: 10 kr/vuxen - barn gratis.

Barn & familj

Svenska kyrkan Eslöv erbjuder en mängd olika aktiviteter och mötesplatser för både barn och föräldrar. Barnkörer, eftermiddagsverksamheter, öppen barnverksamhet, gudstjänster, måltider med mera.

Nyhetsbrev för barnfamiljer

Håll koll på vad som händer hos oss "på barnfronten" – prenumerera på vårt nyhetsbrev!