Drop in-dop/vigsel

Lika stort - lite enklare. Det finns många anledningar till att dopet eller bröllopet aldrig blev av, men kyrkan finns här, redo för er när ni är redo för oss. Nu finns chansen dop eller vigsel (eller varför inte båda samtidigt?), enkelt och stämningsfullt, men utan stor planering och utan många förberedelser. Du får hela ceremonin – inklusive samtal och fika efteråt.

Dop

För dop är det enda som behövs är personnummer och båda vårdnadshavarnas underskrift, om den som ska döpas är under 18 år. Ta med legitimation för vårdnadshavarna.
I kyrkan finns dopklänning att låna, samt dopkåpa för vuxna, men det går förstås bra att bli döpt i sina egna kläder.

Vigsel

För vigsel är det enda som behövs en giltig hindersprövning av Skatteverket, legitimation, samt att minst en av er är medlem i Svenska kyrkan.

Detta ingår i drop in-ceremonin

Drop in-ceremonin är precis som ett vanligt dop eller vigsel men utan stress, måsten och planering. Det behöver inte betyda en stor fest och mängder av stress veckorna före. Inte heller innehålla en perfekt tårta, nya kläder och ett spikat program. Huvudsaken är att det blir en stund som känns bra för alla. Här gör vi planeringen! Vi fixar allt, till och med kalaset.

• Samtal
  • Dop/ Vigselgudstjänst (eller båda i samma gudstjänst)
  • Ingångsmusik
  • Psalmer 2 st
  • Smyckning av kyrkan
  • Dopdräkt att låna
  • Dopljus, dopbevis, fadderbevis, dopängel
  • Ringar att låna
  • Brudbukett att låna
  • Gåva från församlingen
  • Mingel: cider & tilltugg vuxna, läsk, chips & godis barn

Drop in dop/vigsel 6 juni 2023 - allt du behöver veta!

Frågor? Kontakta mig:

KONTAKTA EXPEDITIONEN

– när du vill fråga något eller boka dop, vigsel, hyra lokal

0413-34 70 00 • eslov@svenskakyrkan.se

Besöksadress: Utvägen 9, 241 31 Eslöv
Postadress: Box 61, 241 21 Eslöv

Öppet

• Mån, tis, tor 9-15 (lunchstängt 12-13)
  • Ons, fre 9-12

Söker du någon enskild anställd – se här >>

Våra brudkronor

Nyfiken på våra brudkronor? Här berättar vi lite mer om brudkronans historia.

Vill ni hellre ha dop eller bröllop en annan dag?

Boka dop på webben

Om du vill boka dop i någon av kyrkorna i Eslöv med omnejd och eventuell lokal för dopkalas kan du antingen boka här på webben, ringa eller mejla vår expedition.

Boka vigsel på webben

Vill ni gifta er i någon av kyrkorna i Eslöv med omnejd kan ni antingen boka här på webben, ringa eller mejla vår expedition