Medlemmar i en barnkör står och sjunger i en kyrka.
Foto: Kristin Lidell /Ikon

Sångfåglarna, 7–12 år

Sångfåglarna är en barnkör för 7-12-åringar. Vi förbereder sånger och andra uppgifter som barnen har i gudstjänsterna med små och stora, eventuella konserter samt luciatåg. Föranmälan.

Målet med barnkörens övningar är att förbereda sånger och andra uppgifter som barnen har i gudstjänsterna med små och stora, eventuella konserter samt luciatåg. Barnens medverkan vid både övningar och gudstjänster är därför viktig. Om kören växer och det blir många barn i åldern 10–12 kan gruppen behöva delas till två körer.

Föranmälan krävs, du anmäler ditt barn till Sångfåglarna via formuläret längre ner på sidan.

Dag: onsdagar kl 17.30–18.15
Kören medverkar under våren 2024 på följande gudstjänster i St Lars kyrka: 4/2, 3/3, 5/5, 2/6 samt 1/4 i Vårfrukyrkan
Terminsstart VT24: 17/1
Terminsslut VT24: 5/6 (uppehåll v. 8, v. 14 samt 1/5)
Plats: Ceciliasalen, Kyrkans hus
Kontaktperson: Per Lisberger eller Astrid Burgmann, se nedan

Anmälan Sångfåglarna, 7-12 år

Vi hanterar alla personuppgifter enligt GDPR.

Att barn sitter vid en rutchbana och sträcker upp armarba och ser glad ut. Ett annat barn står på stegen på rutchbanan.

Barn & familj

Det finns mycket att upptäcka i våra verksamheter för barn upp till 13 år, exempelvis rörelse, sång, pyssel, lek och familjeträffar.