En bebis sitter i en kvinnas knä och skrattar.
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Prostens lekstuga

Öppen barnverksamhet i Enköping med lek, sångstund, andakt, fika och samtal. Kyrkans öppna barnverksamhet är ett komplement till kommunens öppna förskola.

Om Prostens lekstuga

Välkommen till Prostens lekstuga, Svenska kyrkans öppna barnverksamhet i Enköping. Här får du möjlighet att träffa andra föräldrar och barn, utbyta erfarenheter eller bara vara. Varje öppet tillfälle har vi sångstund med andakt samt fika. Här är alla barn och föräldrar välkomna. Du och ditt barn behöver inte vara medlemmar i Svenska kyrkan, eller kristna, för att delta.

Kyrkans öppna barnverksamhet är ett komplement till kommunens öppna förskola.

Öppettider hösten 2024

Dag: måndagar och torsdagar kl 13.00–16.00, tisdagar och fredagar kl 9.00–12.00.
Terminsstart HT24: 26/8
Terminsslut HT24: 20/12
Obs, Prostens lekstuga har stängt följande dagar under hösten: 5-6/9, 4/10, 1/11, 2-5/12 samt 6/12.
Plats: Kyrkans hus, ingång från Badhusgatan 4
Kontaktperson: Karin Johansson eller Per Lisberger, se nedan

Sommarlek på Prostens

Sommaren 2024 har vi öppet på Prostens under tre veckor för sommarlek!

Kom och lek på innergården, spela spel och träffa andra barn och föräldrar! Micro finns om ni vill värma medhavd lunch. Ingen föranmälan krävs, det är bara att dyka upp!
Medverkande är Karin Johansson och Loka Staav Osterman.

Datum: 24/6, 25/6, 27/6, 28/6, 1/7, 2/7, 3/7, 4/7, 5/7, 8/7, 9/7, 10/7, 11/7, 12/7
Tid: kl 10-16
Plats: Prostens lekstuga i Kyrkans hus Enköping

Att barn sitter vid en rutchbana och sträcker upp armarba och ser glad ut. Ett annat barn står på stegen på rutchbanan.

Barn & familj

Det finns mycket att upptäcka i våra verksamheter för barn upp till 13 år, exempelvis rörelse, sång, pyssel, lek och familjeträffar.

Medlemmar i en barnkör står och sjunger i en kyrka.

Barnkörer & musikgrupper

Inom Enköpings pastorat finns barnkörer i Enköping, Villberga, Veckholm, Tillinge och Fjärdhundra.