En regnbåge över en gråmulen himmel. Texten "Kyrkan är öppen."
Foto: Brian Taylor/Unsplash

Öppettider

Här hittar du öppettider till de kyrkor som är en del av Carl Johans pastorat.

Besök våra kyrkor

Öppettiderna varierar under året. De kyrkor som inte nämns nedan har inga fasta öppettider. Vill du besöka någon av dem så kontakta gärna vår reception på 031-731 92 00.

Carl Johans kyrka stängd för renovering

Under 2024/2025 renoveras kyrkan och är därför helt stängd. Under tiden firas gudstjänster i församlingshemmet, och i S:ta Birgittas kapell och Kungsladugårds kyrka.

Öppettider för Högsbo kyrka

Kyrkan är öppen måndag–torsdag kl. 9–15 och fredag kl. 9–12. På söndagar är kyrkan öppen i samband med gudstjänsten kl. 11.  Välkommen in för att tända ett ljus eller bara sitta en stund.

Öppettider för Masthuggskyrkan

Vi har öppet alla dagar 10-16 (utom tisdagar till kl. 18 och torsdagar till kl. 14). Välkommen in för att tända ett ljus, upptäcka kyrkorummet eller bara sitta en stund. Gudstjänst firas söndagar kl. 11.

Öppettider för Oscar Fredriks kyrka

Kyrkan är öppen vardagar kl. 9–15.
Söndagar kl. 17 firar vi Oscar Fredriksmässa. Välkommen!

Två barn står bredvid varandra, bara benen syns. Den ena har regnbågsfärgade strumpbyxor.

Carl Johans församling

Carl Johans församling vill vara ett öppet sammanhang för människor i olika livssituationer och med olika erfarenheter. Här får du ta plats.

Del av Oscar Fredrik kyrkas fasad.

Oscar Fredriks församling

Välkommen till en gemenskap med tillhörighet, kunskaper, musik och andlighet.

Masthuggs församling

Guds kärlek i ord och handling. En plats för tro, sökande och socialt engagemang.