Foto: Magnus Aronsson

Teckenspråkig verksamhet

Göteborgs stifts teckenspråkiga verksamhet utgår från Carl Johans pastorat/ Sjömanskyrkan i Stigbergstorget. Gudstjänster och träffar sker dock självklart runt om i hela stiftet - från Uddevalla i norr till Halmstad i söder.

Ukraina
Swish: 123 664 93 62

Meddelanderuta skriv: Ukraina

Anna-Maria Björklunds dikt

"Jag är född döv".

Händer i kyrkan

- Teckenspråkig verksamhet inom Svenska Kyrkan har en egen tidning. Den heter ”Händer i Kyrkan”.

Vill du få tidningen hem? camilla.lans@svenskakyrkan.se.

Följ med oss där vi är när saker händer. Vi finns på flera olika sociala plattformar. Vi delar med oss av uppdateringar och information av saker som har eller kommer att hända. Du är välkommen att klicka dig fram till alla ställen vi finns digitalt på länkarna här nedanför.

Camilla Lans

- Hej! Jag heter Camilla Lans. Jag har två persontecken. [visar hur de tecknas] Persontecknet ”Diakon” har jag fått därför att jag är diakon i Svenska kyrkan. Vart hittar man mig? Jo, jag arbetar i Göteborgs Stift och är öppen för kontakt från dig oavsett var du bor.