Foto: Åsa Modin

Lediga tjänster

Välkommen att söka lediga tjänster hos oss i Svenska kyrkan Brösarp-Tranås församling.

Vi söker nu dig som vill lära känna detta sammanhang och oss som lever och arbetar här. Vi söker dig som med tillit, värme och mod vill arbeta tillsammans med oss och för oss. Som vill ta dig an utmaningar och förnya. Framåtblickande med kyrkans tro och lokal tradition som grund.

Brösarp-Tranås församling

Vi söker Församlingspedagog 100 %

Vi söker dig som vill skapa och driva ett barn/konfirmand/ungdoms och skolarbete i Österlens undersköna och kreativa miljöer. Vi behöver någon som tillsammans med församlingens medarbetare vill bygga upp och vidareutveckla en stabil och attraktiv barn- och ungdomsverksamhet.

Arbetet kräver att du kan arbeta självständigt samtidigt som du kan arbeta i grupp. Du samarbetar med övriga medarbetare kring allt ifrån konfirmander, unga ledare, veckoverksamhet, gudstjänster, familjekontakter, barnkör, läger, skolkontakter, dopuppföljning mm. Tjänstgöringen är förlagd till vardagar och kvälls- och helgtjänstgöring förekommer.

Kvalifikationer

Vi söker dig som:

·       har församlingspedagogsutbildning eller motsvarande.

Vi söker Församlingspedagog 100%, Vi söker Dig som vill skapa och driva Barn & Ungdomsverksamheten i Svenska kyrkan Brösarp-Tranås församling. Foto: Alex Giacomini /Ikon

·       har erfarenhet av att jobba med barn/konfirmander/ungdomar.

·       vill arbeta med skola och familjer

·       bygga upp och leda såväl fasta som öppna grupper

·       är kreativ och kontaktskapande i arbetet med individer, grupper och omgivande samhälle.

·       har B-körkort och tillgång till egen bil

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi tillämpar löpande intervjuer så tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag 26 april 2024.

Ring eller skriv till kyrkoherde Cerny Eriksson Ståhl för mer information och frågor på telefon:  0733 31 28 60 och din ansökan skickar du till e-post: cerny.eriksson-stahl@svenskakyrkan.se

Vi söker Husmor/husfar – timanställning

Är du duktig på att laga mat och baka? Har du dessutom ett genuint intresse av människor är du den vi söker.

Svenska Kyrkan i Brösarp-Tranås församling söker husmor / husfar.

Svenska Kyrkan i Brösarp-Tranås församling är en levande församling som möter människor i alla åldrar i våra gudstjänster, i våra fasta verksamheter och vid våra soppluncher och årliga födelsedagskalas för de som fyller jämnt från 80 år och uppåt.

Vi samlas ofta kring maten och fika och du har en viktig funktion i att baka, laga mat och ta hand om kök och sopplunch. Du bidrar till ett välkomnande klimat där folk känner sig sedda. Vi inbjuder till födelsedagskalas, soppluncher och caféer.

Vi söker Husmor till Brösarp-Tranås församling Är du duktig på att laga mat och baka? Har du dessutom ett genuint intresse av människor är Du den vi söker. Välkommen med din ansökan! Foto: Johannes Frandsen /Ikon - Lediga tjänster

Vi är ett litet arbetslag och det är viktigt att vi alla tar i när det behövs. Vi tror att du är flexibel, initiativrik och gillar både mat och människor!

Vi söker dig som känner dig trygg med att laga mat i små och stora sammanhang, att baka och sköta inhandling. Du behöver vara social, ha lätt för att samarbeta och gärna vara medlem i Svenska kyrkan. Vi erbjuder en timanställning.

Det är meriterande om du har utbildning inom området. En förutsättning är dock att du har god erfarenhet av att laga mat och baka i större sammanhang och att du kan lägga budget för kök. kan bli nödvändig. Tillträde enligt överenskommelse.

För mer information kring tjänsten, ring till

Kyrkoherde Cerny Eriksson Ståhl, 0733-31 28 60, e-post: cerny.eriksson-stahl@svenskakyrkan.se

Ansökan med CV mejlas till brosarp-tranas.forsamling@svenskakyrkan.se snarast.