Sverigedemokraterna

Innehållet på denna sida äger nomineringsgruppen själv. För frågor gällande innehållet, var god kontakta nomineringsgruppen.

Sverigedemokraternas vision för Svenska kyrkan är en bred och offensiv folkkyrka där den kristna tron och identiteten är stark och central och kärleken till det egna landet naturlig.  Svenska kyrkan skall vara en kyrka i tiden, men inte av tiden. Vi vill återupprätta respekten för olika fromhets och åsiktsinriktningar som finns inom kyrkan. De kristna och konservativa prästerna ska inte frysas ut och kyrkans lära ska inte luckras upp. Vi vill att Svenska kyrkan ska stödja förföljda och utsatta kristna i mellanöstern och att kyrkan ska vara mer kommunikativ med sitt missionsuppdrag för att på så sätt nå ut i förorter och parallellsamhällen. Svenska kyrkan ska helt enkelt vara en naturlig del av Sverige!