En präst sitter med hörlurar och pratar i mobiltelefon med bibeln uppslagen framför sig.

Behöver du någon att prata med?

Nyhet Publicerad

Känner du oro, vill du prata om smått eller stort? Svenska kyrkan finns här för dig dygnet runt.

Ta kontakt med någon av våra präster eller diakoner. Med dem kan du prata om vad du vill. Har du något som skaver i livet, känner du dig ensam, har du frågor om tro eller bär du på sorg? Samtalen kan handla om små eller stora frågor.

Den du pratar med har tystnadsplikt och samtalet kostar ingenting. Ring vår växel
(08- 747 66 00) och be att få prata med en präst eller diakon eller ta kontakt direkt via vår Personallista.

Du kan också chatta eller skicka e-post till Jourhavande präst. Läs mer på svenskakyrkan.se/jourhavandeprast