Övrigt församlingsarbete

Frivilligt arbete på olika sätt, insamlingar, samarbeten och pilgrimer som vandrar. Detta och mycket mer är sådant som pågår i församlingen.

Internationellt arbete

Tillsammans.

Fairtrade Shop

I församlingsgården finns en shop med diverse rättvisemärkta produkter. Att handla rättvist är både rätt och vist!

Någon håller fram en skål soppa. På förklädet står det Sopplunch.

Ideellt arbete - Du behövs!

Kyrkan finns och bygger på människors engagemang. Om du vill hjälpa till på något sätt, tveka inte på att du behövs!

Lokal samverkan

Mitt i och med hjärta för Bankeryd.

Pilgrimsvandring

Då och då anordnas pilgrimsvandringar av eller i församlingen. Här kan du läsa mer om pilgrimsvandring och se vad som är på gång framöver.

Julkrubban uppställd i Bankeryds kyrka. Foto: Magnus Gustafsson

Skolan & kyrkan

I Bankeryd finns en lång tradition av gott samarbete med skolorna. Visningar för skolklasser vid jul eller påsk, studiebesök i kyrkan och hembygdsdagar är några exempel.

Vägkyrka 2023 med konstutställning

Den 10 till 30 juli är Bankeryds kyrka öppen med utställning, fikaservering och olika aktiviteter.

Vävstugan

I församlingsgården finns vävstolar som det vävs det ena och det andra på...