Fairtrade Shop

I församlingsgården finns en shop med diverse rättvisemärkta produkter. Att handla rättvist är både rätt och vist!

Shopen hålls igång av frivilliga krafter som ser till att utbudet av varor är uppdaterat. Här hittar du allt från kaffe och te till choklad, gosedjur, sjalar och tvålar. Betala med kontanter eller swish. Shopen är öppen när församlingsgården är öppen. Måndag-onsdag, fredag 10-14 samt då det är verksamhet i församlingsgården. Tala med någon av personalen i huset så hjälper vi till.

Väljer du Fairtrade-märkta produkter skapar du möjligheter till förändring. Du bidrar till att odlare och anställda, med egen kraft, kan förbättra sina arbets- och levnadsvillkor. Fairtrade är en oberoende certifiering med uttalat mål att motverka fattigdom och stärka människors inflytande och handlingskraft med syfte att skapa förändring och utveckling.

Läs mer på fairtrade.se