Svenska Kyrkans Unga i Avesta-Grytnäs

Svenska kyrkans unga är med och driver verksamheten för ungdomar i Avesta-Grytnäs pastorat. Som medlem är du med och bestämmer vad som händer!

UNGDOMSKVÄLL  - onsdagar kl. 18.30-22

I första hand för dig som går i klass 8-9  samt gymnasiet.

Vi håller till i Avesta församlingsgård; ungdomsverksamheten.  Vi har olika aktiviteter som bakning, samtal, lek, skapande, spel och mycket annat, men börjar kvällen med veckomässa i kapellet i församlingsgården.

LÄGER

På lov och helger arrangerar vi träffar eller åker på läger. Vi ordnar egna läger på hemmaplan och åker på större läger som t. ex. STUM med ungdomar från hela Västerås stift, dvs. Dalarna/Västmanland.

På sommaren brukar vi ordna längre resor. Det kan vara friluftsläger i skogen och till fjälls, eller så har vi samlat in pengar för att kunna åka lite längre. Tidigare har vi varit i bl.a. Skottland, London, Paris, Rom, Assisi, och Berlin. Vi har t.o.m. besökt vänner i Mocambique.

Senaste nytt från Svenska Kyrkans Unga i Avesta-Grytnäs hittar du på vår Facebook-sida.

Ansvarig för Svenska Kyrkans Unga i Avesta-Grytnäs: