konfirmation, glada ungdomar
Foto: Eva Axbarr /Ikon

Konfirmation

Konfirmation handlar om livet, om att växa som människa, om att få nya kompisar, om att åka på läger, om att fundera över tro, stora frågor och mycket mer. Nu är det din tur!

Konfirmand

Att vara konfirmand innebär att man får en chans att fundera över stora frågor tillsammans med andra ungdomar, frågor som rör livet, frågan om man duger och frågan om Gud finns. Man får också chansen att träffa nya kompisar och åka på läger.

Beroende på vilken grupp man väljer är själva konfirmandtiden lite olika upplagd, men att vara konfirmand är gratis.

Konfirmera sig sör man en gång i livet och vanligtvis sker det under skolår 8 eller sommarlovet innan skolår 9. Men även äldre är välkomna att anmäla sig till alla grupper.

Anmälan till hösten öppnar i Maj.

Sicilienkonfirmand

Att konfirmera sig är att göra en resa!

Som konfirmand i Siciliengruppen kommer du att få göra en veckolång resa till Sicilien, men också en inre resa där du får möjlighet att fundera över tro, döden, kärleken, Jesus och vad allt detta har med dig och ditt liv att göra. Vi träffas ungefär en lördag och söndag från november-maj. Utöver träffarna kommer vi också ha övernattning i kyrkan och åka på stiftskonfirmanddagen Älskad.

Gruppen har begränsat antal platser och vid avrådan för utlandsresor kommer lägret bli i Sverige. Sicilienkonfirmationen kostar ca 60€ som går till inträdet på Etna.