Foto: Daniel Olander

Askims kyrkas parkering

Nyhet Publicerad Ändrad

Parkeringen övervakas av ett parkeringsbolag, skyltar sitter uppe vid infarten till parkeringen. Digitalt parkeringstillstånd registreras enkelt i kyrkan eller i församlingshemmet. Du kan parkera i 45 minuter utan parkeringstillstånd för att till exempel besöka kyrkogården.

Du kan parkera i 45 minuter utan parkeringstillstånd (så hinns kyrkogårdsbesöket med). Därefter krävs ett parkeringstillstånd, om du inte ska riskera att få en lapp på vindrutan.

• För kyrkans besökare hämtas ett digitalt parkeringstillstånd i vapenhuset innanför kyrkporten, där finns en skärm där du kan registrera din bils registreringsnummer.
  • I församlingshemmet sitter skärmen innanför huvudentrens dörrar.

Vi hoppas att detta ska vara ett led i förbättrad tillgänglighet, att det sannolikt ska finnas en parkeringsplats till dig, när du ämnar delta i en gudstjänst eller verksamhet i Askims kyrka och församlingshem.