En lapp med texten Tack för att ni visar hänsyn och håller avståndet i Coronatid.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Restriktioner covid-19

Restriktioner och rekommendationer avlöser varandra. Askims församling följer läget beträffande coronaviruset löpande och anpassar verksamheten efter myndigheternas rekommendationer.

Nedan kan man se hur Askims församling anpassat verksamheten efter myndigheternas restriktioner.

Aktuella restriktioner

Askims församling följer myndigheternas rekommendationer beträffande coronaviruset. Nuvarande restriktioner i gudstjänster och verksamheter gäller till och med 9 februari. Därefter tas de bort i samband med myndigheternas borttagande av restriktioner i samhället.

Förändrade restriktioner vid offentlig tillställning 1 december

Den 1 december skärps kraven från Folkhälsomyndigheten för offentliga tillställningar inomhus med över 100 personer. Vi följer rekommendationerna i våra kyrkor.