Foto: Alex & Martin/IKON

Förändrade restriktioner vid offentlig tillställning 1 december

Den 1 december skärps kraven från Folkhälsomyndigheten för offentliga tillställningar inomhus med över 100 personer. Vi följer rekommendationerna i våra kyrkor.

För att undvika trängsel anpassas antalet deltagare utefter våra lokalers kapacitet och vi kan därför behöva begränsa antalet besökare.

Vid de tillfällen under december som vi vanligtvis brukar vara fler än 100 besökare i kyrkan tillämpas vaccinationsbevis. Detta för att möjliggöra att så många som möjligt ska kunna delta vid våra julsamlingar

GUDSTJÄNSTER SAMT DOP, VIGSEL OCH BEGRAVNING
Du behöver inte visa vaccinationsbevis för att besöka offentliga sammankomster det hos oss.

VACCINATIONSBEVIS KRÄVS VID NÅGRA SPECIFIKA TILLFÄLLEN

Giltigt vaccinationsbevis för personer som är 18 år och äldre krävs för deltagande vid följande tillfällen:

• 5/12 Askims kyrka 16.00 UNGDOMSKÖRENS JULKONSERT
  • 12/12 Askims kyrka 16.00 och 19.00 STORA JULKONSERTEN
  • 12/12 Billdals kyrka 16.00 och 18.30 JULSÅNG I BILLDAL
  • 24/12 Askims kyrka 11.00 och 13.00 SAMLING VID KRUBBAN
  • 6/1 Billdals kyrka 15.00 JULSPEL

Kom i god tid och ha ditt vaccinationsbevis tillgängligt!

HÄMTA VACCINATIONSBEVIS DIGITALT

Om du är fullvaccinerad kan du ladda ner ditt vaccinationsbevis. Det krävs att du har e-legitimation/Bank-id för att logga in. Du kan sedan spara beviset på mobiltelefonen och/eller skriva ut det på papper.

BESTÄLL VACCINATIONBEVIS VIA BREV

Om du är fullvaccinerad men saknar Bank-id kan du beställa ditt vaccinationsbevis genom att fylla i en blankett och skicka med brev. Beställ i god tid, det kan ta ett tag innan du får beviset. Skriv ut blanketten från E-hälsomyndighetens hemsida eller kontakta din vårdcentral.

UNDER 18 ÅR ELLER OVACCINERAD AV MEDICINSKA SKÄL

Du som av medicinska skäl inte kan vaccinera dig behöver visa upp ett intyg från hälso- och sjukvården som styrker detta. Du som är under 18 år behöver i dagsläget inte visa vaccinationsbevis.