Foto: Gustaf Hellsing/IKON

Digital andakt Mikaelskyrkan 14/2

PÅ TRÖSKELN till en ny vecka - En inspelad digital andakt från Mikaelskyrkan. Ola Hedenrud präst, Eivor Ideskog musiker, Lovisa Westbacke sång, Lena-Marie Månsson, diakon, deltar i samtal om att hitta plats för eftertanke i fastetid . Sänds på hemsidan söndag 14 februari 10.00.

Andakten sänds här på söndag 10.00.

KOLLEKT

Söndagens kollekt går till Act Svenska kyrkan. Fastetiden leder in oss på kärlekens väg och vi får följa Jesu vandring genom lidande och död till uppståndelse och liv. För många är det en tid för att visa särskild omsorg om medmänniskan, i solidaritet med dem som behöver det mest. Coronapandemin har drabbat många samhällen och situationen är mycket svår för miljontals människor. Act Svenska kyrkan arbetar tillsammans med kyrkor och andra samarbetspartner över hela världen för att bygga hållbara samhällen. Människor samarbetar för att exempelvis rusta upp sjukhus, säkra vattenförsörjning och skapa sociala skyddsnät. Genom inflytande och ansvar växer tilltron till varandra i samhället och våldet minskar. Tack för att du är en del av detta arbete!

Du kan bidra med kollekt via Mikaelskyrkans swishnummer 1233568219
Dagens kollekt är öppen fram till klockan 24.00.

Foto: Jesper Wahltröm/IKON