Fiol

Musik och körer

Musiken är en källa till glädje, ett naturligt inslag i gudstjänsten och för många en väg in i kyrkan.

Ängelholms församling har ett rikt musikliv med omfattande medverkan från församlingens musiker och körer såväl som externa musikframträdanden.
Förutom musiken i gudstjänsterna bjuder församlingen varje år in till över 40 musikgudstjänster och konserter i kyrkor och församlingshem. 9 körer samlar både barn, ungdomar och vuxna till sång och glädje - ett väldigt givande sätt att engagera sig i kyrkan. Välkommen du också!

Grupp med barn som sjunger och skrattar.

Barn- och ungdomskörer

Gillar ditt barn att sjunga, spela och dansa? Ängelholms församling har körer med olika inriktningar för barn och ungdomar. Välkommen!

Fiol ligger ovanpå ett papper med noter.

Körer för vuxna

Glädjen att sjunga förenar många av oss - i Ängelholms församling finns körer med många olika inriktningar. Att sjunga i kör handlar, givetvis, om att sjunga men också om gemenskap och att få känslan av att utvecklas och lära tillsammans med andra. Välkommen du också!

Kalenderns framsida med motiv av körsbärsblommor.

Om du vill ha en papperskalender finns den att hämta i alla våra församlinggårdar, i våra kyrkor, turistbyrån, Pergamus och biblioteket. Du kan också läsa kalendern digitalt eller prenumerera via e-post. Vill du läsa kalendern digitalt, prenumerera eller läsa våra gamla kalendrar se här!