Händer.

Vuxen

I Svenska kyrkan Ängelholm finns många utrymmen och former där du får tillfälle att träffa, lära och utvecklas tillsammans med andra. Du kan vara med på bland annat caféer, luncher, körer, pilgrimsvandringar och föreläsningar.

Förutom våra många träffar, föreläsningar, luncher och caféer finns det stora möjligheter att hjälpa till genom frivilligarbete. Det ideella engagemanget är ett gott givande, men också något som kan ge väldigt mycket tillbaka.

Körsbärsblommor.

Caféer, luncher & träffar

Kom, umgås och ät en bit i vår!

Fiol ligger ovanpå ett papper med noter.

Körer för vuxna

Glädjen att sjunga förenar många av oss - i Ängelholms församling finns körer med många olika inriktningar. Att sjunga i kör handlar, givetvis, om att sjunga men också om gemenskap och att få känslan av att utvecklas och lära tillsammans med andra. Välkommen du också!

Kaffe med ett hjärta i mitten och en bulle.

Café Hjärtat

Café Hjärtat är öppet för alla som önskar en stunds gemenskap på onsdagar mellan klockan 14.00 och 16.00.

Bro.

Vill DU vara med och lysa upp den här staden?

Vill du engagera dig ideellt i Ängelholms församling? Har du lite tid över? Vill du sprida ljus tillsammans med oss? Här kan du läsa om ideellt arbete i församlingen.

Nyfiken på vad som händer i församlingen?

Kalenderns framsida med motiv av körsbärsblommor.

I Kalender m.m. kan du läsa vad som händer i hela vår församling. Kalendern utkommer fyra gånger om året.
december-februari
mars-maj
juni-augusti
september-november

Om du vill ha en papperskalender finns den att hämta i alla våra församlinggårdar, i våra kyrkor, turistbyrån, Pergamus och biblioteket. Du kan också läsa kalendern digitalt eller prenumerera via e-post. Vill du läsa kalendern digitalt, prenumerera eller läsa våra gamla kalendrar se här!