Två koppar med kaffe står på ett bord omringat av växter.

Träffas!

Här hittar du våra olika verksamheter. Bland annat Babycafé och rytmik för de allra minsta, barn- och ungdomsgrupper, och grupper för vuxna och äldre. Här hittar du också vår diakonala verksamhet. Välkommen att mötas andra och bli mött!

Barnhand.

Småbarn och familj

Barns funderingar om livets små och stora frågor är viktiga och något som kyrkan tar på allvar. Vi har verksamhet för barn och familjer med öppen förskola, babycafé och barn- och babyrytmik.

Fyra ungdomar som ler och skrattar.

Barn och unga

Vill du träffa nya och gamla kompisar? Välkommen till Svenska kyrkans barn- och ungdomsverksamhet! Vi finns på Arken/Åvalla bakom bion, i S:t Mikael vid ishallen och i Höja församlingsgård.

Händer.

Vuxen

I Svenska kyrkan Ängelholm finns många utrymmen och former där du får tillfälle att träffa, lära och utvecklas tillsammans med andra. Du kan vara med på bland annat caféer, luncher, körer, pilgrimsvandringar och föreläsningar.

Fiol

Musik och körer

Musiken är en källa till glädje, ett naturligt inslag i gudstjänsten och för många en väg in i kyrkan.

Löv och bär formar ett hjärta.

Diakoni

Diakoni handlar om att se sin medmänniska, inte minst då livet känns svårt, något som vi alla kan känna i perioder i livet vare sig vi är unga, mitt i livet eller äldre.

Nyfiken på vad som händer i församlingen?

Kalenderns framsida med motiv av körsbärsblommor.

I Kalender m.m. kan du läsa vad som händer i hela vår församling. Kalendern utkommer fyra gånger om året.
december-februari
mars-maj
juni-augusti
september-november

Om du vill ha en papperskalender finns den att hämta i alla våra församlinggårdar, i våra kyrkor, turistbyrån, Pergamus och biblioteket. Du kan också läsa kalendern digitalt eller prenumerera via e-post. Vill du läsa kalendern digitalt, prenumerera eller läsa våra gamla kalendrar se här!