Fyra ungdomar som ler och skrattar.

Barn och unga

Vill du träffa nya och gamla kompisar? Välkommen till Svenska kyrkans barn- och ungdomsverksamhet! Vi finns på Arken/Åvalla bakom bion, i S:t Mikael vid ishallen och i Höja församlingsgård.

Grupp med barn som går i en park.

Barn- och ungdomsgrupper

Här ser du vilka olika grupper vi har i våra olika församlingsgårdar. Det finns en grupp för alla åldrar. Från förskolan till dig i åk 9 och uppåt.

Grupp med barn som sjunger och skrattar.

Barn- och ungdomskörer

Gillar ditt barn att sjunga, spela och dansa? Ängelholms församling har körer med olika inriktningar för barn och ungdomar. Välkommen!

Konfirmander

Konfirmand

Det år du fyller fjorton bjuder Svenska kyrkan in till konfirmation. Konfirmation betyder bekräftelse – bekräftelse av ditt dop och dig.

Ung trio från Ängelholm på upplevelserik resa till Rom

”Det var absolut värt 60 timmar på en buss!” Det konstaterar tre ungdomar från Ängelholms församling som varit med på en ekumenisk resa till Rom. ”Höjdpunkten var mässan på Petersplatsen med Påve Franciskus där tusentals människor från hela världen samlats.”

Nyfiken på vad som händer i församlingen?

Kalenderns framsida med motiv av körsbärsblommor.

I Kalender m.m. kan du läsa vad som händer i hela vår församling. Kalendern utkommer fyra gånger om året.
december-februari
mars-maj
juni-augusti
september-november

Om du vill ha en papperskalender finns den att hämta i alla våra församlinggårdar, i våra kyrkor, turistbyrån, Pergamus och biblioteket. Du kan också läsa kalendern digitalt eller prenumerera via e-post. Vill du läsa kalendern digitalt, prenumerera eller läsa våra gamla kalendrar se här!